Home » Blog » Aankoopstress

Aankoopstress

Na jaren genoten te hebben van een relaxstoel en mijn (tweedehands) eetkamerstoelen, werd het hoognodig tijd voor iets anders. Met de jaren zit het gewoon niet meer. Bij een bedrijf bestelde ik een televisiefauteuil. Deze kwam met enige beschadiging aan en er schortte iets aan de basis waardoor ik de bestelling moest terugsturen. Liever belast ik geen mensen maar soms kan het gewoon niet anders. Omdat ik geen auto meer bezit ben ik genoodzaakt de hulp in te roepen van buren, bekenden of familie. Een buurvrouw hielp mij tot twee keer toe uit de brand want het fauteuil wat ik na de eerste toegestuurd kreeg, bleek toch ook niet veel soeps. Een week systeem wat niet werkte en ik vroeg me af waarom mensen zulke dingen maken en verkopen. Met een antwoordnummer kon ik het afgeven bij een PostNL punt.

Uitproberen

Eetkamerstoelen kocht ik bij een bedrijf in de regio. Omdat ik veel alleen ben besloot ik geen vier maar twee stoelen te kopen. In de winkel zat de stoel voor mijn gevoel goed. Bij aankoop had ik click inbuis stoelpootdoppen aangekocht, niet wetende dat de stoel iets van 2 centimeter omhoog zou komen. Het werd mij aan de kassa ook niet verteld door de verkoopster. Zelf stond ik er niet bij stil.

Thuis gekomen ging ik vreugdevol aan de slag met de in principe eenvoudige zelfmontage stoelen. Ik kreeg de originele stoeldoppen er niet uit en belde even naar de winkel hoe of ik dit het beste kon doen. Met een waterpomptang en een schroevendraaier, vertelde de medewerkster van de winkel. Het bleek nog niet zo gemakkelijk voor mij en één keer schoot ik ietsjes uit. Er ging enige zwarte poedercoating van de metalen poot af. Voor mij is dit dan een heel ding want indien ik wilde ruilen moesten de stoelen onbeschadigd retour.

Oeps, foutje

Een keuze maken an sich is iets waar ik moeite mee kan hebben. Als ik dan nog moet beslissen of iets een blijvertje wordt of niet dan wordt het nog moeilijker. Bij dit soort aankopen heb je het niet over een paar tientjes en het moet weer jaren mee gaan. Na enige dagen bleek de stoel toch niet zo fijn te zitten als ik had ingeschat. Het feit dat de stoel enigszins beschadigd was hield mij dagen in de ban met op en af diverse scenario’s in mijn hoofd. Zo bedacht ik me dat indien ze maar één stoel zouden terugnemen dat ik er een andere bij zou kopen.’ Ik besloot het beschadigde bij te werken met een watervaste marker en wat zwarte acrylverf.

Bij het terugbrengen meldde ik keurig dat er enige beschadiging aan de stoel was en dat ik het weggewerkt had. De medewerker van de winkel keek naar de stoel en zei: ‘Oh, dat zie je niet.’ Ik vertelde de man dat ik me er nogal druk om had gemaakt. Hij zei dat ze veel ergere dingen terug krijgen.

Eind goed al goed

Mijn schoonvader die met mij mee was, is een geduldige en rustige man. Hij gaf mij alle ruimte om een andere stoel uit te kiezen. De verkoper gaf mij de stoel van mijn keuze een dagje mee om te proberen. Na mijn proefdag berichtte ik via de mail dat ik de stoel wilde houden en dat ik dacht dat het waarschijnlijk de laatste was omdat het een opruimmodel betrof. Het antwoord verraste mij, er was nog een tweede stoel beschikbaar in de winkel. Het mooie van de verandering in aankoop is dat deze stoelen qua kleur echt veel beter matchen bij mijn tafelblad.

Spread this post

Tags: , , , , , , , , , , ,

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

error: Content is protected !!